Weekly blog

01

MAR
Po co smartfon w korporacji?

Po co smartfon w korporacji?

OPUBLIKOWAŁ ADMIN

Na początku 2013 roku liczba sprzedanych na świecie smartfonów przekroczyła liczbę zwykłych telefonów[1]. I w ciągu kilku kolejnych lat okazało się, że prawie każdy ma w kieszeni smartfon, już nie tylko prywatny, ale również służbowy. Czy pracodawcy potrafią to wykorzystać?

Sposób komunikacji w codziennym życiu bardzo się zmienił, ale narzędzia, których używamy w pracy, wciąż tkwią w przeszłości. Ludzie używają Instagrama, WhatsAppa i Facebooka, żeby rozmawiać z przyjaciółmi i dzielić się wrażeniami. Ale firmy wciąż korzystają z oprogramowania LotusNotes i faxów, a także wysyłają papierową pocztę.

Pamiętacie czasy, kiedy najważniejsi dyrektorzy otrzymali od firmy BlackBerry? Wkrótce potem ceny u operatorów spadły, a korporacje zaczęły wyposażać swoich pracowników w smartfony, bo te oferowały dostęp do poczty. Ale inne funkcje właściwie nie były wykorzystywane. Czas to zmienić!

Mobilna rewolucja

Obecnie 52% światowego ruchu internetowego przypada na smartfony (w samych Stanach Zjednoczonych udział ten wynosi nawet 71%). W Polsce już 37% mieszkańców używa smartfonów do komunikacji w mediach społecznościowych[2]. Fakt, że komunikacja przenosi się na urządzenia mobilne ma fundamentalne znaczenie również dla przyszłości pracy. Ludzie nie będą już przywiązani do biurek czy innych stanowisk pracy, ale do … swoich smartfonów. Dlatego organizacje powinny pracownikom dostarczać rozwiązań mobilnych, dostosowanych do tych zmian.

Krótko i na temat

Rzut oka na powiadomienia z aplikacji w smartfonie – każdy to robi. Pracodawcy powinni podłączyć się do tego trendu, bo inaczej stracą możliwość bezpośredniej komunikacji z pracownikami. Tym bardziej, że na rynku pracy coraz większy udział mają Millenialsi, przyzwyczajeni do codziennego korzystania ze smartfonów, aplikacji i mediów społecznościowych.

Komunikacja przez e-maile staje się coraz mniej skuteczna.
A zatem: jak się komunikować z pracownikami?
Dokładnie tak, jak lubią, o czym świadczy popularność social mediów. Czyli:

  • krótkie komunikaty,
  • dużo obrazków,
  • a do tego przez smartfon, z którym się nie rozstają,
  • najlepiej w aplikacji, która wysyła powiadomienia o każdej nowej treści.

Nie bójmy się stosować w biznesie narzędzi, które nie tylko sprawdziły się, ale wręcz odniosły sukces, w codziennym życiu. Właśnie dlatego stworzyliśmy Weekly, czyli aplikację, która najważniejsze służbowe informacje dostarcza wprost do smartfonu pracownika.

Zauważyliśmy, że wiele firm się poddaje i w ogóle nie walczy o uwagę pracownika w smartfonie. Tymczasem nie chodzi o zakazanie używania prywatnych urządzeń w biurze, ale o skuteczne, bezpośrednie dotarcie do pracownika. Dlatego Weekly może zostać zainstalowane zarówno na smartfonie służbowym, jak i na prywatnym.

[1] według danych IDC
[2] Źródło: Raport Digital in 2018

Photo by +Simple on Unsplash

Wypróbuj Weekly

Dostrzegasz podobne problemy w swojej firmie?
Przekonaj się jak Weekly może je rozwiązać.

Wypróbuj za darmo