Weekly blog

26

KWI
Weź pigułkę, weź pigułkę!

Weź pigułkę, weź pigułkę!

OPUBLIKOWAŁ ADMIN

Pamiętacie tę scenę z „Seksmisji”? W nowoczesnych organizacjach to smartfon pełni rolę „przypominacza”, a pigułka jest dość nietypowa, bo... zawiera wiedzę o aktualnej ofercie czy promocji sprzedażowej.

Wiedza jest jak lekarstwo czy witaminy – kto wie, sprzedaje lepiej. Zespoły sprzedażowe, zwłaszcza te rozproszone geograficznie, doświadczają często problemów z przepływem informacji. Ktoś kto spędza całe dnie na spotkaniach z klientami ma trudności z przeczytaniem wszystkich maili. Nawet przebrnięcie przez korporacyjny newsletter okazuje się zbyt czasochłonne. A tymczasem, jak usłyszeliśmy ostatnio od jednego ze sprzedawców pracującego u naszego klienta, "oferta zmienia się tak często, że nie nadążamy wszystkiego drukować".

Pigułki produktowe

Ostatnio przeprowadziliśmy u jednego z naszych klientów ankietę wśród użytkowników Weekly. Chcieliśmy upewnić się, jak bardzo aplikacja jest przydatna w codziennej pracy i jakie dostrzegają jej zalety. Okazuje się, że 87% użytkowników chce otrzymywać:

  • codzienne aktualności, newsy,
  • pigułki wiedzy o ofercie,
  • informacje o nowych promocjach.

Czego jeszcze dowiedzieliśmy się z ankiety?

  • Otóż za bardzo przydatne użytkownicy uznają porównania z konkurencją. Pracownik sieci sprzedaży jadąc na spotkanie z klientem, czy już czekając na niego w sali konferencyjnej, może zajrzeć do aplikacji i przypomnieć sobie, dlaczego propozycja jego firmy wyróżnia się na rynku. Rzut oka na telefon i wszystko jasne.
  • Ponad połowa chce dostawać w Weekly argumenty sprzedażowe i krótkie quizy, które pozwolą na sprawdzenie wiedzy.
  • Pracownicy uważają, że dobrze jest zajrzeć do Weekly przed rozpoczęciem dnia pracy (czyli przed otwarciem komputera), aby upewnić się, jakie zostały wprowadzone zmiany w cennikach, ofertach, promocjach.
  • Użytkownicy podkreślają, że aplikacja jest przydatna również poza godzinami pracy, np. comiesięczne testy wiedzy można zrobić na spokojnie w domu, bo w pracy czasem trudno jest wygospodarować na to wolną chwilę.
  • W wyjątkowych sytuacjach, np. podczas awarii systemu informatycznego, pracownicy chcieliby być informowani przez Weekly. Bo telefon mają zawsze przy sobie i szybko dowiedzą się o awarii.

Recepta: raz dziennie

Weekly to sterylny kanał komunikacji – sukces jest możliwy tylko wtedy, gdy publikujemy najważniejsze informacje, bez zbędnego szumu. Potwierdzają to użytkownicy aplikacji: prawie 60% chce dostawać nowe treści tylko raz dziennie. Jeśli nie pilnujemy tej reguły, łatwo dać się ponieść fali innych korporacyjnych treści, które wydają się w danym momencie kluczowe – i znów narażamy naszych pracowników na ślepotę informacyjną.

Dlatego zawsze mówimy naszym klientom: zachowajcie Weekly tylko do najważniejszych kwestii, niech wszyscy pracownicy wiedzą, że nie spamujecie. Jeśli przychodzi powiadomienie z aplikacji, to znaczy, że trzeba się zapoznać, bo to coś, co ma wpływ na moją codzienną pracę.

Co jeszcze usłyszeliśmy od użytkowników Weekly? "Jest przyjemniej i łatwiej czytać na telefonie w każdej sytuacji". I oto nam chodziło, kiedy tworzyliśmy tę aplikację!

Photo by Sharon McCutcheon on Unsplash

Wypróbuj Weekly

Dostrzegasz podobne problemy w swojej firmie?
Przekonaj się jak Weekly może je rozwiązać.

Wypróbuj za darmo