Pamiętacie tę scenę z „Seksmisji”? W nowoczesnych organizacjach to smartfon pełni rolę „przypominacza”, a pigułka jest dość nietypowa, bo… zawiera wiedzę o aktualnej ofercie czy promocji sprzedażowej.
Wiedza jest jak lekarstwo czy witaminy – kto wie, sprzedaje lepiej. Zespoły sprzedażowe, zwłaszcza te rozproszone geograficznie, doświadczają często problemów z przepływem informacji. Ktoś kto spędza całe dnie na spotkaniach z klientami ma trudności z przeczytaniem wszystkich maili. Nawet przebrnięcie przez korporacyjny newsletter okazuje się zbyt czasochłonne. A tymczasem, jak usłyszeliśmy ostatnio od jednego ze sprzedawców pracującego u naszego klienta, „oferta zmienia się tak często, że nie nadążamy wszystkiego drukować”.
Pigułki produktowe
Ostatnio przeprowadziliśmy u jednego z naszych klientów ankietę wśród użytkowników Weekly. Chcieliśmy upewnić się, jak bardzo aplikacja jest przydatna w codziennej pracy i jakie dostrzegają jej zalety. Okazuje się, że 87% użytkowników chce otrzymywać:
- codzienne aktualności, newsy,
- pigułki wiedzy o ofercie,
- informacje o nowych promocjach.
Czego jeszcze dowiedzieliśmy się z ankiety?
- Otóż za bardzo przydatne użytkownicy uznają porównania z konkurencją. Pracownik sieci sprzedaży jadąc na spotkanie z klientem, czy już czekając na niego w sali konferencyjnej, może zajrzeć do aplikacji i przypomnieć sobie, dlaczego propozycja jego firmy wyróżnia się na rynku. Rzut oka na telefon i wszystko jasne.
- Ponad połowa chce dostawać w Weekly argumenty sprzedażowe i krótkie quizy, które pozwolą na sprawdzenie wiedzy.
- Pracownicy uważają, że dobrze jest zajrzeć do Weekly przed rozpoczęciem dnia pracy (czyli przed otwarciem komputera), aby upewnić się, jakie zostały wprowadzone zmiany w cennikach, ofertach, promocjach.
- Użytkownicy podkreślają, że aplikacja jest przydatna również poza godzinami pracy, np. comiesięczne testy wiedzy można zrobić na spokojnie w domu, bo w pracy czasem trudno jest wygospodarować na to wolną chwilę.
- W wyjątkowych sytuacjach, np. podczas awarii systemu informatycznego, pracownicy chcieliby być informowani przez Weekly. Bo telefon mają zawsze przy sobie i szybko dowiedzą się o awarii.
Recepta: raz dziennie
Weekly to sterylny kanał komunikacji – sukces jest możliwy tylko wtedy, gdy publikujemy najważniejsze informacje, bez zbędnego szumu. Potwierdzają to użytkownicy aplikacji: prawie 60% chce dostawać nowe treści tylko raz dziennie. Jeśli nie pilnujemy tej reguły, łatwo dać się ponieść fali innych korporacyjnych treści, które wydają się w danym momencie kluczowe – i znów narażamy naszych pracowników na ślepotę informacyjną.
Dlatego zawsze mówimy naszym klientom: zachowajcie Weekly tylko do najważniejszych kwestii, niech wszyscy pracownicy wiedzą, że nie spamujecie. Jeśli przychodzi powiadomienie z aplikacji, to znaczy, że trzeba się zapoznać, bo to coś, co ma wpływ na moją codzienną pracę.
Co jeszcze usłyszeliśmy od użytkowników Weekly? „Jest przyjemniej i łatwiej czytać na telefonie w każdej sytuacji”. I oto nam chodziło, kiedy tworzyliśmy tę aplikację!