Weź pigułkę, weź pigułkę!

Pamiętacie tę scenę z „Seksmisji”? W nowoczesnych organizacjach to smartfon pełni rolę „przypominacza”, a pigułka jest dość nietypowa, bo… zawiera wiedzę o aktualnej ofercie czy promocji sprzedażowej.

Wiedza jest jak lekarstwo czy witaminy – kto wie, sprzedaje lepiej. Zespoły sprzedażowe, zwłaszcza te rozproszone geograficznie, doświadczają często problemów z przepływem informacji. Ktoś kto spędza całe dnie na spotkaniach z klientami ma trudności z przeczytaniem wszystkich maili. Nawet przebrnięcie przez korporacyjny newsletter okazuje się zbyt czasochłonne. A tymczasem, jak usłyszeliśmy ostatnio od jednego ze sprzedawców pracującego u naszego klienta, „oferta zmienia się tak często, że nie nadążamy wszystkiego drukować”.

Pigułki produktowe

Ostatnio przeprowadziliśmy u jednego z naszych klientów ankietę wśród użytkowników Weekly. Chcieliśmy upewnić się, jak bardzo aplikacja jest przydatna w codziennej pracy i jakie dostrzegają jej zalety. Okazuje się, że 87% użytkowników chce otrzymywać:

  • codzienne aktualności, newsy,
  • pigułki wiedzy o ofercie,
  • informacje o nowych promocjach.

Czego jeszcze dowiedzieliśmy się z ankiety?

  • Otóż za bardzo przydatne użytkownicy uznają porównania z konkurencją. Pracownik sieci sprzedaży jadąc na spotkanie z klientem, czy już czekając na niego w sali konferencyjnej, może zajrzeć do aplikacji i przypomnieć sobie, dlaczego propozycja jego firmy wyróżnia się na rynku. Rzut oka na telefon i wszystko jasne.
  • Ponad połowa chce dostawać w Weekly argumenty sprzedażowe i krótkie quizy, które pozwolą na sprawdzenie wiedzy.
  • Pracownicy uważają, że dobrze jest zajrzeć do Weekly przed rozpoczęciem dnia pracy (czyli przed otwarciem komputera), aby upewnić się, jakie zostały wprowadzone zmiany w cennikach, ofertach, promocjach.
  • Użytkownicy podkreślają, że aplikacja jest przydatna również poza godzinami pracy, np. comiesięczne testy wiedzy można zrobić na spokojnie w domu, bo w pracy czasem trudno jest wygospodarować na to wolną chwilę.
  • W wyjątkowych sytuacjach, np. podczas awarii systemu informatycznego, pracownicy chcieliby być informowani przez Weekly. Bo telefon mają zawsze przy sobie i szybko dowiedzą się o awarii.

Recepta: raz dziennie

Weekly to sterylny kanał komunikacji – sukces jest możliwy tylko wtedy, gdy publikujemy najważniejsze informacje, bez zbędnego szumu. Potwierdzają to użytkownicy aplikacji: prawie 60% chce dostawać nowe treści tylko raz dziennie. Jeśli nie pilnujemy tej reguły, łatwo dać się ponieść fali innych korporacyjnych treści, które wydają się w danym momencie kluczowe – i znów narażamy naszych pracowników na ślepotę informacyjną.

Dlatego zawsze mówimy naszym klientom: zachowajcie Weekly tylko do najważniejszych kwestii, niech wszyscy pracownicy wiedzą, że nie spamujecie. Jeśli przychodzi powiadomienie z aplikacji, to znaczy, że trzeba się zapoznać, bo to coś, co ma wpływ na moją codzienną pracę.

Co jeszcze usłyszeliśmy od użytkowników Weekly? „Jest przyjemniej i łatwiej czytać na telefonie w każdej sytuacji”. I oto nam chodziło, kiedy tworzyliśmy tę aplikację!

Podziel się tym

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Copyright © 2020 Weekly.pl Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone